Hjem Opinion Kommentar Innvandrervolden i Bergen: Belysning er ikke nok

Innvandrervolden i Bergen: Belysning er ikke nok

KOMMENTAR Deling av videoer, dusører og aktivisme har ingen mening hvis vi ikke kan komme til roten av problemet.

17 år gammel russ blir slått og sparket av en gjeng innvandrere mens han ligger nede. Foto: Skjermdump video/X.

På dette tidspunktet vil de fleste være kjent med dramaet som utspilte seg i Bergen den 17. mai. Fire gutter med innvandrerbakgrunn dengte løs på en hvit norsk blåruss. Nettavisene Rabulisten og Uten Filter har dekket saken i detalj, inkludert identifisering av de involverte i voldshendelsen. Lokalgruppen «Patriot Bergen», som jeg antar har indirekte tilknytning til Norgesdemokratene, skal ha vært de første ute med å publisere det usensurerte videoopptaket av voldshendelsen, og har hengt opp plakater lokalt for videre å belyse saken. Siste utvikling i saken er at Frp-politiker Jon Helgheim har introdusert seg selv i dramaet ved å dele bildet av de mistenkte i saken på Facebook, for så å bli anmeldt for at de involverte skal være mindreårige. Patriot Bergen reagerte med følgende:

Ok. Hvorfor? Fordi Helgheim forsøker å kapre et organisk øyeblikk av norsk etnisk sinne og rasebevissthet og gjøre det til en valgkampsak for Frp? For å ta saken og dra opp de samme klisjeene om «klankultur» og «gjengkriminalitet» som var utslitt for ti år siden. Dra samtalen vekk fra noe fokus på rase og det fundamentale problemet med anti-hvit ideologi og ufarliggjøre den ved å dreie det over til et spørsmål om et svakt rettssystem som diller med kriminelle. Som om det er essensen i hvorfor folk blir så opprørt av å se en gjeng gutter med afrikansk og/eller arabisk bakgrunn sparke en hvit gutt mens han ligger nede. Folkeutbyttet er «helt ok» så lenge vi gir marginalt strengere fengselsstraffer til voldelig innvandrerungdom. Jon Helgheim er en profilert politiker med betydelige ressurser som vil ha null trøbbel med å forsvare seg mot eventuelle anmeldelser som vil komme hans vei; han tok null reell risiko ved å belyse denne saken og fortjener ingens støtte eller bifall. Er Jon Helgheim imot folkeutbyttet og for et fremdeles hvitt Norge i 2100? Nei. Så hvorfor møte ham med noe annet enn et krav om å bruke sin posisjon til å kjempe for et hvitt, norsk Norge?

Hendelsen i Bergen er betydningsfull bare fordi det treffer selve kjernen i de etniske og rasemessige spenningene som hele tiden ulmer under vår dysfunksjonelle, statlig håndhevede flerkultur, og den rigide anti-hvite ideologien som forsøker å legge lokk på denne realiteten. Det voldelige aspektet og synet av den enslige hvite gutten som blir omringet og angrepet, gjør det mer følelsesladet, ja, men det underliggende problemet er fortsatt demografisk fortrengning. Og mens jeg selvfølgelig støtter all belysning av anti-hvit vold, så anser jeg fremdeles dette for å være en form for politisk forsvarsspill. Fulle 17-åringer med bakgrunn fra Sør-Korea kommer aldri til å banke opp norske gutter på høylys dag på 17. mai, men ingen burde støtte masseinnvandring fra Sør-Korea av den grunn. Ei heller ville masseinnvandring fra Pakistan være akseptabelt om de sluttet å være «minusvarianter» og plutselig begynte å betale inn like mange skattepenger som de tok ut.

Folkeutbyttet er galt fordi det er galt, og vi trenger ikke episoder som dette for å påpeke det, om enn hvor nyttige de kan føles i øyeblikket. Ei heller vil alskens kommentarer om «svartinger» eller impotente trusler i kommentarfeltene til Jon Helgheim, Document, Uten Filter eller hvor det nå måtte være, føre til noen politisk endring. Det er bare posering på sosiale medier fra mennesker som føler på avmakt. Videre har jeg ikke lenger tålmodighet for å gjøre dette til et spørsmål om venstresiden, når 90–95 prosent av høyresiden er fullstendig medskyldig i å forsøke å tildekke det underliggende problemet.

Jeg er luta lei av både konservative som later som rase ikke eksisterer, bare kultur, eller reaksjonære som peker på folkeubyttet, men som later som om internasjonal jødedom ikke eksisterer. Heller enn å reagere på hendelser som dette og late som det eneste problemet med masseinnvandring er sporadisk vold, fordi det er det eneste de føler seg komfortable med å angripe, så må vi komme til et punkt der vi kan gå på offensiven og tvinge systemet til å forsvare demografisk utskiftning direkte. Og vi må være komfortable med å gjøre det fra et eksplisitt rasebevisst og utilslørt nasjonalistisk perspektiv som peker på den (((sentrale roten til problemet))).

Fordi uansett hvor oppjagd man føler seg nå, så kommer ingen til å huske dette om en måned, og dette vil bare ha noen ekte mening hvis det begynner å bidra til å dra den politiske samtalen vekk fra den samme blindveien hvor den har vansmektet i flere tiår. Det er kun en syklisk sirkelrunking som vil gjenta seg igjen og igjen, uten at noe vil forandre seg.

Abonner
Bli varslet om
guest
17 Comments
eldste
nyeste flest stemmer
Inline Feedbacks
Vis alle innlegg
Ola
Ola
17 dager siden

Gud er en nasjonalistisk Gud: Gud har skapt alle rasene for Han meinte noe med det, og da var det ikkje meininge å blande de sammen å ødelegge skaperverket. Andre Mosebok20,12; Du skal ære din får og din mor, så dine dager kan bli mange i det LANDET Herren din Gud gir deg. Ap. Gjerninger 17,26-27; Han (Gud) har gjort hvert folkeslag av ett blod og latt dem bo over hele jorden, og har fastsatt deres forut bestemte tider og grenser for deres bosteder, for at de skulle søke Herren i håp om at de kunne famle seg fram til… Les mer »

Inge
Inge
Svar til  Ola
17 dager siden

Flertallet kristne er nok dessverre ikke enig.

Hvor er skjegget
Hvor er skjegget
Svar til  Ola
16 dager siden

Du står på berget i det du arrogant løfter din nese og din pekefinger.

Når du refererer til Mosebøkene proklamerer du judaisme og har derfor allerede avslørt at du er en Israel supporter.

Jødene har forgiftet Stortinget og staten, det stemmer, og det gjorde dem med hjelp av kristne og sionister som deg .

Nasjonalsosialist
Nasjonalsosialist
Svar til  Hvor er skjegget
16 dager siden

Jeg er ikke religiøs! Jeg anser religion som BS. Men, det finnes gode mennesker blant religiøse også, deriblant kristne og åsatroere. Denne evige drittkastingen mellom dem (spesielt fra åsatroere) er imidlertid ikke bra (til feil tid) og sår kun splid mellom rasefrender i en tid der fokus bør være ENIGHET mot folkeutbyttet. Ta kampen om religion/ikke-religion når vår fremtid som folk er sikret i tusener av år til, IKKE NÅ da vårt folk bør stå samlet. Du kan mene hva du vil om kristendom, men fakta er at ENKELTE kristne er faktisk gode mennesker som anser at Israel og jødene… Les mer »

Hvor er skjegget
Hvor er skjegget
Svar til  Nasjonalsosialist
16 dager siden

Du får meg dessverre aldri til å bli enig med dobbel moralismen i at judaisme skal bekjempes med judaisme Kampen kommer aldri til å vinnes så lenge dere tillater at folk sprer ørkengift innad i bevegelsen. Visst finnes det kristne som er gode mennesker, men dem er ikke gode fordi dem er kristne, dem er gode fordi dem er gode mennesker. Det finnes også mange, ja faktisk enda flere gode mennesker blant åsatroere, Ta religionsspørsmålet senere! Nå må vi stå samlet mot folkeutbyttet. Og hvilken religion tror du det er som har ødelagt Nordisk kultur og lagt grunnlaget for folkeutbytte?… Les mer »

Nasjonalsosialist
Nasjonalsosialist
Svar til  Hvor er skjegget
16 dager siden

Folk tolker religion forskjellig. Ikke angrip personer som tolker sin religion dithen at jødisk makt og folkeutbyttet er et problem. Det være seg de som kaller seg kristen, åsatroer, eller tilhenger av Crom for den saks skyld. Angrip gjerne fenomenet «kristensionisme» derimot, da det åpenbart er en tolkning som forherliger jødisk makt. I gamle tider advarte kristne ledere mot jødene, deretter oppstod fenomenet kristensionisme som forherliger jøder. I gamle tider advarte åsatroere mot farene, deretter oppstod fenomenet «åsahippi», som forherliger homofili og raseblanding. Om 1000 år tenker kanskje folk; faen ta de åsatroerne som åpnet porten for bøgeri og «negervikinger».… Les mer »

Hvor er skjegget
Hvor er skjegget
Svar til  Nasjonalsosialist
14 dager siden
Ola
Ola
Svar til  Hvor er skjegget
16 dager siden

Dette er Guds ord, ikke jødenes

Hvor er skjegget
Hvor er skjegget
Svar til  Ola
15 dager siden

Sikker på at det ikke er jødenes ord ? Israels Gud, den Abrahamittiske Gud som du proklamerer er den samme Gud som favoriserer jødene og kaller dem sitt utvalgte folk. Det er jødene selv som har skrevet boka og har skrevet det for å hylle seg selv.

Abrahamismen ødela mye Europeisk kultur og dem forsøkte fjerne og forby Åsatruen for at ørkenguden skulle erstatte alt som var Nordisk.

Alle har sin tro, hva med å vise litt respekt.

Nasjonalsosialist
Nasjonalsosialist
Svar til  Hvor er skjegget
12 dager siden

Du vet det er uenigheter rundt dette? Noen mener jødene er «guds utvalgte folk» – andre mener de er «satans folk». Kristensionismen – som forherliger jødene – kom med Scofield Bibelen, en versjon av bibelen der Cyrus Ingerson Scofield formulerte teksten litt annerledes, slik at jødene fremsto som guds utvalgte folk. Før dette var det mange kristne ledere som advarte mot jødene – deriblant Martin Luther. Som sagt; folk tolker sin religion forskjellig. De kristne som kommenterer her er nok ikke av den oppfatning at jødene er guds utvalgte folk, så det å skulle begynne å angripe deres religion her… Les mer »

Hvor er skjegget
Hvor er skjegget
Svar til  Nasjonalsosialist
12 dager siden

Kristendommen var en reform av judaismen. De første kristne i Europa var jøder Det var ingenting kristendommen hadde som den Germanske kultur/ Åsatruen ikke allerede hadde. Slik jeg ser det levde det Germanske folkeslag på et mye mer gudelig vis før kristendommen kom. Dem visste hva kjærlighet var og dem brydde seg om hverandre, dem stjal sjeldent av hverandre, osv. Hva Gud er fornoe kan jo også spekuleres og bli forsøkt definert, selv om de kristne stadig hevder de har hele svaret. Jeg kan likegjerne avslutte denne debatten i dette kommentarfeltet, ja. En kommer ca like langt i dette kommentarfeltet… Les mer »

Ola
Ola
Svar til  Hvor er skjegget
12 dager siden

Stemmer, Guds utvalgte folk er jødene, men jødene tok ikke imot Hans sønn Jesus Kristus og tror da heller ikke på Gud og Bibelen som er Guds ord.
Abrahams barn er de som tro på den
treenige Gud – Faderen, Sønnen og den hellige Ånd. Se Galaterbrevet 3.

Hvor er skjegget
Hvor er skjegget
Svar til  Ola
10 dager siden

Men det betyr ikke at Jesus (som han faktisk ikke het) er den eneste veien. Den kristne tro er kun en del av alt annet. ‘Gud ‘ som du kaller det kan sees på mange måter, fra mange vinkler og tolkninger.

Ola
Ola
Svar til  Hvor er skjegget
9 dager siden

I følge Bibelen er det kun en vei og bare en vei til frels, og det er å ta imot Jesus Kristus, den levende Guds sønn!

Nasjonalsosialist
Nasjonalsosialist
16 dager siden

Helt enig i budskapet her, Russleman. Jeg er luta lei av både konservative som later som rase ikke eksisterer, bare kultur, eller reaksjonære som peker på folkeubyttet, men som later som om internasjonal jødedom ikke eksisterer. Heller enn å reagere på hendelser som dette og late som det eneste problemet med masseinnvandring er sporadisk vold, fordi det er det eneste de føler seg komfortable med å angripe, så må vi komme til et punkt der vi kan gå på offensiven og tvinge systemet til å forsvare demografisk utskiftning direkte. Og vi må være komfortable med å gjøre det fra et… Les mer »

Hvor er skjegget
Hvor er skjegget
Svar til  Nasjonalsosialist
15 dager siden

Har ikke angripet noen personlig, jeg er sterkt uenig og peker ut litt, det får en tåle.

Folkeutbytte? Ja, der må vi stå sammen alle mann. Så får vi bare passe på at kristendommen ikke klarer å splitte oss igjen.

Nasjonalsosialist
Nasjonalsosialist
Svar til  Hvor er skjegget
12 dager siden

Eller Åsatroen, i dette tilfellet? 🙂