Hjem Nyheter Fransk gutt mishandlet til døde av innvandrergjeng

Fransk gutt mishandlet til døde av innvandrergjeng

FLERKULTUR 17 år gamle Louis døde etter å ha blitt utsatt for grov vold av en innvandrergjeng natt til 20. juni i den franske byen Narbonne. Deler av hendelsesforløpet skal ha blitt filmet av innvandrerne mens de lo og hånet den franske gutten.

17 år gamle Louis, her filmet av innvandrerne rett før han ble drept. Foto: Skjermdump fra video, X.

En 17 år gammel fransk gutt, omtalt som Louis, døde etter å ha blitt utsatt for grov vold av en innvandrergjeng natt til 20. juni i den franske byen Narbonne. Hendelsen fant sted på et byggeplassområde, og videoopptak gjort av innvandrerne selv viser deler av hendelsesforløpet der de ler og håner gutten mens han ligger hardt skadet på bakken og gjesper etter luft.

Ifølge opplysninger gjengitt av flere medier ble gutten funnet med omfattende skader i hode og ansikt, samt flere blåmerker på kroppen. Han ble fraktet til sykehus og lagt i kunstig koma, men døde tre dager senere som følge av skadene.

Politiet har pågrepet fem personer i saken. De er foreløpig siktet for drapsforsøk, men franske myndigheter har opplyst at siktelsen kan bli endret etter dødsfallet. Identitetene til de mistenkte er ikke offentliggjort, og motivet for hendelsen er per nå ikke fastslått.

Ifølge opplysninger publisert av Frontières Media har offerets foreldre samtykket til at videoen deles offentlig. Begrunnelsen som oppgis, er et ønske om å synliggjøre hendelsen og hindre at saken forsvinner uten oppmerksomhet.

Sterke reaksjoner

Saken har ført til sterke reaksjoner i Frankrike. Den franske nasjonalisten Thaïs d’Escufon har kommentert hendelsen i sosiale medier:

Louis (17) ble slått i hjel av en gruppe som overfalt ham i et bakhold. Europeere må våkne. Krigen har allerede begynt og vi teller våre døde. Repatriering er den milde løsningen. De må sendes ut!

I et annet innlegg viser hun til at en av gjerningspersonene skal ha opptrådt foran kamera i forbindelse med hendelsen:

En av Louis mordere poserer ved siden av hans døende kropp. De dreper oss og ler av det. La deg aldri lure av deres offerretorikk igjen. De vet nøyaktig hva de gjør. De hater oss. Ja, jeg hater dem også!

Abonner
Bli varslet om
guest
0 Comments
eldste
nyeste flest stemmer
Inline Feedbacks
Vis alle innlegg